Csiga-Biga Mozgás- és képességfejlesztő Alapítvány
csigabigaalapitvany@gmail.com 06 20 222 5485
7100 Szekszárd Bátaszéki u. 40.
Adószám: 18864731-1-17
logo

Szolgáltatások

Alapozó terápia

Az Alapozó Terápia egy mozgásos-érzékszervi típusú idegrendszer-fejlesztő mozgásterápia, melyet óvodás és iskolás korosztálynak ajánlok (5-16 éves korig).

 

Lényege

Mozgásos-érzékszervi típusú idegrendszer-fejlesztő mozgásterápia, mely igen erősen fejleszti a mozgáskoordinációt, az anyanyelvi készséget, az olvasás technikai készségét, elősegíti a gyermeki idegrendszer érési folyamatait (de egészében értelmi fogyatékosság esetében is hatásos).

 

Milyen problémáknál hatásos?

  • Fejlődési dyslexia,
  • Fejlődési dysphasia, megkésett beszédfejlődés, beszédindítás,
  • Kiegészítő terápiaként a beszédprodukció zavarainál,
  • Kivétel nélkül minden mozgáskordináció elmaradásával, gyenge voltával kísért esetben,
  • Iskolaéretlen vagy dyslexia veszélyeztetett óvodásoknál a fejlődés elősegítésére,
  • Organikus hátterű figyelemzavaros- hiperaktív- részképességgyenge gyerekeknél a mozgáskoordináció és anyanyelvi részképességek fejlesztésére,
  • Dominancia problémás gyerekeknél (kétkezesség, átszoktatott kezesség) a dominancia megválasztására a jobb anyanyelvi készség elérésére,
  • Enyhe fokban értelmi fogyatékosoknál idegrendszeri funkciók érlelésére, serkentésére.

 

Miért van szükség rá?

Mert egyre több az iskolaéretlen, anyanyelvi készséghiányos, mozgáskoordinációban éretlen vagy gyenge, másrészt a hiperaktív- figyelemzavaros gyermek. Napjainkban egyre több az olyan gyermek, akinél a beszéd vagy a mozgásfejlődés nem indult be időben, olvasási, írási zavarral vagy egyéb készséghiányos tünettel küszködik, magatartásbeli problémái adódnak, esetleg figyelemzavar és hiperaktivitás okoz a tanulásban nehézséget.

Az Alapozó Terápia közvetlen (tapasztalati) hatása

  • beindítja a megkésett beszédfejlődést;
  • beindítja a rajzkészség igen erős fejlődését óvodásoknál,
  • erősen segíti dyslaliák, paraláliák esetén a logopédiai munkát, a beszédhangok automatizálódását, beépülését,
    technikai dyslexia esetén megkönnyíti az olvasást, főleg az olvasás gyorsasága nő, ezáltal a szövegértés is javul,
    a féltekei dominancia helyes megválasztása esetében igen erősen javítja az anyanyelvi készséget dominancia-problémás gyerekeknél,
  • fejlődési dyspraxia esetén a mozgástervezés megjavul,
  • mindig javítja a mozgáskoordinációt.

Felépítése

A csecsemőkori mozgásmintáktól indulva fejlesztjük a fejlődéstani nagymozgásokat, egy blokkban a rugalmasság és egyensúly fejlesztésével. Ezután fejlesztjük a finommotorikát és erősítjük meg vagy választatjuk meg a kéz (szem, láb) dominanciát;

Speciális gimnasztikával megalapozzuk, majd igen magas fokra emeljük a mozgásügyességet, Fentiekhez társítjuk a fejlesztőpedagógia gyakorlatait: tér, idő, emlékezet, beszédészlelés, beszédértés, jobb-bal, testismeret, ritmus stb. fejlesztését.

Az Alapozó Terápia feltételezett agyi támadáspontja

  • agytörzsi-vestibulo-cerebellaris rendszer
  • agykérgi mozgató (akaratlagos és premotor, valamint hátsó parietalis indító-tervező rendszer) areák együtt az extrapiramidális törzsdúcrendszerrel, melyre kiemelten hat.
  • kiegészítve az informatikai blokk és a frontalis indíték-döntés-tervezés fejlesztésével. De elképzelhető, hogy az előbb leírt hatások fejlődéstani modulok hierarchiájában működnek: a mozgásfejlődés beindítja a beszédfejlődést, a motoros válaszok a képi és szimbolikus intelligenciát, stb.

Érdeklődni, jelentkezni:

Töttősiné Törő Anita
szakvizsgázott óvodapedagógus, gyógytestnevelő, gyógypedagógus /TAP szakos tanár/, alapozó terapeuta, terápiás kutya felvezető

T: 06 20 222 5485

Foglalkozások időpontjai:
hétfő, szerda, péntek 15:50-16:50; 16:50-17:50
Paks: kedd 18:00-19:00