Szolgáltatások
ÁllapotfelmérésAggódik, hogy gyermeke iskolaérett-e? Gyermeke az iskolában nehézségekkel küzd? Otthon is és az óvodában, iskolában is figyelmetlen? Ezeknek a problémáknak a hétterében gyakran állnak részképesség nehézségek. Ezek felmérése és fejlesztése kudarc és szorongás mentessé teheti a hétköznapokat.
Fontos tudni, hogy egy korai képességvizsgálat segítségével kiszűrhetőek és szakszerű fejlesztéssel megelőzhetőek esetleges később komoly problémákat jelentő részképességzavarok, lemaradások, melyek az iskolai/óvodai beilleszkedést és tanulmányokat nagyban megnehezíthetik gyermeke számára. Ezeket szakembereink a felmérés alatt jelentkező apró jelekből ki tudják szűrni. Ezért javasoljuk felmérésünket akkor is, ha úgy látja gyermekének szembetűnő lemaradási nincsenek. Állapotfelmérésünk által – mintegy általános szűrővizsgálattal – megnyugtató választ kaphat gyermeke megfelelő fejlődésével kapcsolatban.
Felmérésünk alkalmas a tanulási zavarok, diszlexia, diszgráfia, diszkalkúlia, figyelemzavar, hiperaktivitás, részképesség zavarok kiszűrésére és diagnosztizálására. Összetett probléma esetén, szükség szerint javasolunk különböző sérülés-specifikus, kiegészítő vizsgálatot is. Ilyenkor természetesen konkrét szakembert is ajánlunk, akihez fordulhatnak.
Fontos, hogy ha állapotfelmérésre hozza gyermekét, akkor ne készítse fel rá! Ne tudatosítsa benne, hogy vizsgálni fogják, ne legyen benne feszültség a teljesítési kényszer miatt! A felmérés eredményét ronthatja, ha a gyermek vizsgahelyzetre készül, ahol teljesítményt várnak tőle. Mi ezt nem tesszük! Nincsenek jó vagy rossz válaszok a felmérésen. A legjobb, ha viszonylag kipihenten hozza el gyermekét és bőven elég, ha csak egy spontán játékos foglalkozásra készíti fel – ahol Ön is jelen van. Így biztonságban érzi majd magát és a normál állapotához közeli hangulatban tudjuk felmérni képességeit.
A felmérésen tapasztaltakat a szakember Önnek részletesen elmagyarázza, a felmerülő kérdéseire választ ad. Ez alapján Ön el tudja majd dönteni, hogy gyermekét beíratja-e valamely foglalkozásunkra.
A felmérés díját elengedjük, amennyiben gyermekét valamely javasolt terápiánkra beíratja.
A részletekről bővebb információt kap az árainknál.
Érdeklődni, jelentkezni: Töttősiné Törő Anita 06 20 222 5485
Korcsoport szerinti jellemzők
Az alábbiakban felsorolunk néhány jellemzőt korcsoport szerint, mely segítségére lehet abban, hogy szakember segítségét kérje-e. Mivel minden gyermek más és más, nincsenek szigorú szabályok, de a lent felsorolt tünetek támpontok lehetnek.
Forduljon hozzánk bizalommal bármilyen kérdés esetén, vagy ha segítségre, akár megnyugtatásra vágyik !
5 hónapos korig
- Nem követi a baba a mozgó tárgyakat, nem ragadja meg őket, nem veszi a szájához
- Nem mosolyog emberekre, nem gügyög, nem ismeri fel az ismerős arcokat
- Nem tartja jól a fejét
- Nem tolja a lábait, ha szilárd talajhoz érintik a talpát
- Nagyon merevnek tűnik, izmai feszesek
- Túl lazának tűnik
- A feje még mindig hátrabicsaklik, ha a testét előrehúzzák ülő pozícióba
- Csak az egyik kezét használja
5-10 hónapos korig
- Nem nyúl aktívan tárgyakért, nehezen veszz azokat a szájába
- nem fordítja a hang irányába a fejét, nem követi mindkét szemével a tárgyakat
- nem képes mindkét oldalára fordulni (hátáról hasára, vagy hasáról hátára)
- lehetetlennek tűnik éjszakára megnyugtatni
- nem nevet, nevetgél, gagyog
- nem próbálja meg cselekedeteivel felhívni magára a figyelmet
10-15 hónapos korig
- nem kúszik, nem mászik, vagy a kúszás-mászás asszimetrikus
- Segítséggel sem képes állni
- nem keresi a szeme láttára elrejtett tárgyakat
- nem mond egyszerű szavakat sem, mint a “baba”, “mama”
- nem használ gesztikulációkat, mint pl. fejrázás, vagy integetés
- nem mutat személyekre, tárgyakra, képekre
- visszaesés jelentkezik olyan képességekben, amiket korábban már tudott
15-24 hónapos korig
- 18 hónapos korig sem jár még önállóan
- Sokat lábujjhegyezik
- nem használ 2 szavas mondatokat
- nem érti a hétköznapi tárgyak szerepét
2-3 éves korig
- Gyakran elesik
- Kerüli a labdát
- Beszéd alig alakult ki, vagy érthetetlen
- Nem manipulál tárgyakkal
- Nincs szerepjátéka
- Nem ért meg egyszerű utasításokat
- Kerüli a gyerektársaságot
- Leválási nehézségekkel küzd
- Szemkontaktus hiánya
3-4 éves korig
- Mozgáskoordinációja rendezetlen, ügyetlennek látszik
- Nem akar biciklizni, rajzolni
- Nem tudja magát lekötni
- Beszéde egyszerű
4-5 éves korban
- Félénk vagy ellenkezőleg, inkább agresszív
- Még mindig men képes szüleitől nagyobb hiszti nélkül elválni
- Nem követi a 2 lépcsős utasítást
- Alig koncentrál, figyelme könnyen elterelhető
- Feladatokból kiszáll, mindig újat keres